“Liefstthuis” is opgericht door Marsha Barends-Leenheer. Zij heeft al 25 jaar ervaring in het coachen en begeleiden van ouders en kinderen met diverse problematieken in het ziekenhuis. Natuurlijk wil niemand in het ziekenhuis terecht komen en liever thuis zijn. Ook als je ziek bent is thuis de beste plek om weer beter te worden of je beter te voelen. “Liefstthuis” biedt daarom hulp aan in de thuissituatie. Het is bedoeld voor ouders en kinderen met een hulpvraag, pedagogische begeleiding en begeleiding aan je ziekbed thuis tijdens medische handelingen.
Producten & Diensten.
Het pedagogisch begeleiden van medische handelingen in de thuissituatie. Denk hierbij aan het inbrengen van sondes, verband wissel, het innemen of toedienen van medicatie en b.v het begeleiden van klysma’s. Bij kinderen kan dit soms lastig verlopen en voor ouders wordt het soms te veel .
- Praktische hulp bij huilbaby's.
- Eetproblemen.
- Slaapproblemen bij kinderen.
- Zindelijkheidsproblematiek: bedplassen, broekpoepen.
Door het opstellen van dagprogramma's, beloningsystemen en Video Interactie Begeleiding leer je op een positieve manier naar je zelf of de situatie te kijken en er op een andere manier mee om te gaan. Hierbij is coachen een pre’.
Let op: Er is op dit moment een beperkte ruimte in tijd (alleen beschikbaar op maandag of vrijdag middag, informeer voor specifieke tijden).
Welkom! Mijn naam is Iris Oudolf. Leuk dat je een kijkje komt nemen bij wat ik jou te bieden heb.
Ik zal beginnen om mijzelf even voor te stellen: Mijn naam is dus Iris en ik ben een echt buitenmens. Sinds het behalen van mijn master Forensische Orthopedagogiek ben ik in verschillende contexten werkzaam (geweest) als orthopedagoog, van de gesloten jeugdzorg tot het onderwijs. In de zorg die ik verleen zie ik het als mijn taak om kinderen en jongeren te begeleiden om steeds meer in hun kracht te komen te staan en te ontdekken wat nou echt bij hen past. Dit doe ik echter net even een beetje anders. Ik bied namelijk orthopedagogische begeleiding met behulp van dieren (paarden of hond), in de natuur, op school of 'aan de keukentafel' (een combinatie van deze opties is uiteraard ook mogelijk). Voorop staat dat wij met elkaar een plek creëren waar jij je veilig en vrij kan voelen. De inzet is dus afhankelijk van wat bij jou past!
Ik werk met elementen vanuit de cognitieve gedragstherapie (ik heb de cursus cognitieve gedragstherapie behaald en ben daarmee op dit moment cognitief gedragstherapeut in opleiding) én werk ook lichaamsgericht. De begeleiding bied ik aan op een plek waar jij je veilig en prettig mag voelen. Ik ben ervan overtuigd dat verandering in beweging ontstaat, vandaar dat ik actieve hulpvormen aanbied. Indien het bij jou past, kan het dus zijn dat mijn dierlijke assistenten ons wat hulp komen bieden. Dat is dan ook gelijk waarmee ik met mijn praktijk de Viervoeter het onderscheid maak: met een wetenschappelijke basis in de natuur/buiten ontwikkelen!
Vanuit het tempo van het kind, op een veilige en prettige manier uitdagingen aangaan, dat vind ik belangrijk. In de hobbels die wij bewandelen zie ik uitdagingen en daarmee kansen.
Heb jij zin om Aap (mijn paard, woonachtig in Assendelft) of Saar (mijn hond, flexibel met betrekking tot de locatie) te ontmoeten? Of past een gesprek in de thuissituatie of op school beter bij jou? Ik zie er naar uit om kennis met elkaar te maken en de opties te bespreken!
Speltherapie kan helpen als je kind niet lekker in zijn vel zit en dit niet vanzelf overgaat terwijl het geen medische oorzaak heeft. Als je kind na een verlieservaring, zoals een scheiding, een sterven, een verhuizing, een ziekte of een ongeluk gedrag laat zien waardoor jij je als ouder zorgen gaat maken. Je kan je kind niet meer bereiken. Je kind is boos, sluit zich af en je hebt weinig contact. Maar ook als je kind last heeft van angst, grote verlegenheid, nachtmerries boosheid of eenzaamheid kan speltherapie helpen.
Psychodrama voor kinderen is een groepstherapie voor kinderen van dezelfde leeftijd. De speelgroep is een speelse methode en is geschikt voor een brede groep kinderen. 1 keer in de week komen 4 á 6 kinderen één uur bij elkaar om samen te spelen onder leiding van 2 therapeuten.
In gezamenlijk fantasiespel verbinden kinderen zich meer verbinden met zichzelf én de ander terwijl het tegelijkertijd hun creativiteit en spontaniteit stimuleert. Ook ontdekken kinderen krachtbronnen in zichzelf en hun omgeving. De speelgroep geeft kinderen de mogelijkheid om conflicten uit te spelen in gezamenlijk gedeeld en symbolisch spel. Al spelende komen kinderen tot nieuwe alternatieven voor hun gedrag, door de interventies-in rol van de groepsleiders die ook meespelen en van de kinderen rollen krijgen.